Tuesday, September 1, 2009

kerana 2 ekor babi buncit bergaduh, aku sitikus gemok tercepet di tengah-tengah.....bangsat!!!

Pejam celik pejam celik dah 6 bulan aku tinggal kat Embrace hall. Macam-macam benda aku dah buat. Dari keadaannya seperti rumah hantu aku bersihkan sampai nampak seperti rumah. Aku memang berpuas hati dengan kemajuan keadaan Embrace Hall setakat ini. Ramai kawan-kawan memberi sokongan terutama Mr Kerk a.k.a Mr Rocky Junky yang telah banyak memberi bantuan tidak kira dari sokongan moral, jasmani dan lain lain lagi. Tak lupa juga pada kawan-kawan yang lain seperti Apek, Rizman, Ajie dan lain-lain lagi yang selalu menghabiskan masa di sini. Terima kasih untuk engkau orang semua.

Aku dah mula sebati dengan kehidupan harian aku di sini walaupun ia masih belom di tahap ruang yang selasa untuk aku. Aku amat berpuas hati.Di dalam benak aku macam-macam benda untuk aku jadikan Embrace Hall ini adalah satu tempat yang menarik. Cadangan, pandangan dan saranan menjadikan sumber rujukan aku dari sahabat-sahabat yang aku kasihi.

Tetapi aku menjadi tidak sedap hati dan risau apabila aku menerima berita bahawa pemilik kedai yang aku sewa telah dibeli oleh orang lain. Pertemuan aku dengan pemilik baru memberi satu kejutan kepada aku kerana pemilik lama kedai aku tidak memberi tahu apa-apa tentang penukaran pemilik. Pemilik baru memberi keyakinan kepada aku bahawa dia tidak membuat apa-apa setakat ini terhadap apa aktiviti yang aku lakukan. Aku mula tidak sedap hati.

Semalam aku bertemu lagi pemilik yang baru untuk menyerahkan dokumen perjanjian sewa beli antara aku dengan pemilik lama. Kemudian dia memberitahu kepada aku bahawa aku perlu membayar deposit 2 bulan serta 1 bulan sewa. Aku memberi tahu kepadanya bahawa aku telah menjelaskan wang deposit kepada pemilik lama. Dia memberitahu kepada aku sekarang aku berurusan dengan pemilik baru oleh itu perjanjian baru akan dibuat. Aku memang tidak akan membayar 1 sen pun untuk deposit tersebut. Aku hanya berkata kepada pemilik baru bahawa aku akan tuntut wang deposit dari pemilik lama.kemudian baru aku boleh bayar wang tuntutan deposit kepada dia. Dia memberitahu aku bahawa dia perlukan secepat mungkin.

Dalam perjalanan pulang aku cuba menghubungi pemilik lama, tiada jawapan darinya. Kemudian aku cuba menghubungi Agen Hartanah yang mengrekemenkan kat aku tempat itu. Panggilan diterima dan aku terus menanyakan tentang hal prosedur bayaran deposit dahulu. Agen itu memberi tahu aku bahawa pihak pemilik lama dengan pihak pemilik baru telah bergaduh. Ini buat aku bingung. Kalau nak bergaduh pun janganlah libatkan aku. Kalau perniagaan aku untung berjuta-juta bolehlah cerita. Apalah dugaan aku kena macam ni?

2 comments:

  1. ni smue kes nk idoip senang la ni mok..mls nk usaha.tau nk jln pintas.taknk mula dr bwh.amik kesempatan.lu kene tnjk muke garang lu.pastu isap rokok lu hembos kat muke die.kasi die takut.bodo pnye org.deposit nk burn ape hal polak.gi la mintak sndiri ckp die.

    nasib baik aku takde depan muke die!!!

    ReplyDelete
  2. mintak ar fahmi, duit tu kau punya, hak kau..

    ReplyDelete