Sunday, March 29, 2009

proses pembikinan

Embrace Hall di inspirasi dari beberapa sumber yang mendesak untuk aku menubuhkannya. Contoh hasil-hasil dari sekeliling aku dan info-info yang aku dapat dari luar melalui internet dan mana-mana media massa menjadi rujukan aku. Naluri aku tergerak disebabkan oleh pembubaran soundtech(kalau tak silaplah ini adalah namanya) di Tmn Universiti, Skudai. Tempat karya-karya seni muzik bebas banyak lahir dari sini. Kemudian aku dapat rasakan makin lama makin susut kemunculan band-band baru yang sebelom ini aku dapat lihat seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Pembangunan muzik bebas terasa semakin terancam disebabkan pengaruh muzik bebas dieksploitasi oleh orang-orang yang tidak kenal erti seni dan tidak ikhlas demi keuntungan semata-mata. Memang jika kita lihat betapa fanatiknya mat-mat dan gadis-gadis yang mengaku dirinya indie dapat melihat band-band kegemaran mereka tetapi jika kita fikir sekejap adakah pentas itu hanye khas untuk band-band yang kita gemari? Adakah ada peluang band yang mempunyai bakat tetapi belom ada nama untuk diberi perhatian? Mungkin bagi pengurus acara ada berfikir sebegitu tetapi disebabkan kos yang tinggi untuk menyewa menjadikan pihak pengurus acara terpaksa memilih band-band yang dikatakan sudah ada nama dan mempunyai peminat yang ramai untuk pulangan modal. Akhirnya band-band yang mempunyai bakat terkubur begitu sahaja.
Embrace Hall bukan sekadar tempat yang dilahirkan untuk pementasan muzik sahaja, tetapi ia lebih dari itu. Pelbagai fungsi yang akan kami programkan seperti pementasan teater, bengkel seni, forum, pameran, persembahan filem filem bebas dan lain lain lagi. Bagi mana-mana band yang masih belom diberi peluang sila add myspace anda di
www.myspace.com/warongembrace
untuk rujukan kami.
Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment